Xurde Margaride, retratos con técniques d’antaño y d’anguaño

Xurde Margaride.
Xurde Margaride.

Detrás de Xurde Margaride (Xixón, 1975) hai munchu trabayu, munchu oficiu, munchu saber mirar y retratar. Esti fotógrafu veteranu, de formación autodidacta, demuéstralo bien en series de semeyes como la esposición sobre la memoria histórica Aquilino Gómez. Los pasos del recuerdo (editada en llibru) o en galeríes sobre’l procesu de facer sidra y el trabayu nos llagares. Esta temática última ye fundamental na cultura asturiana y nun son tantos los trabayos fotográficos de calidá qu’hai fechos. La escena musical y la llucha obrera son otres de les pasiones a la hora de disparar d’esti fotógrafu qu’echó bien d’años trabayando pa los diarios El Comercio y La Voz de Asturias.

Retratu de Margaride fechu cola técnica del colodión húmedu.
Retratu de Margaride fechu cola técnica del colodión húmedu.

Margaride, na era dixital, tamién trabaya los retratos fechos cola técnica del colodión húmedu, un procesu que yá se conoz dende 1850 y que vieno a sustituir al daguerrotipu. Esta manera de retratar consiste n’usar colodión, una especie de barniz, que se vierte líquido a les plaques de cristal, que tienen que tar húmedes en tol procesu de reveláu, y que positivaben por reacción col nitratu de plata. Esta técnica pasó de moda cola llegada del reveláu con plaques seques de vidru, cola xelatina de bromuru.

Be the first to comment

Leave a Reply

Tu dirección de correo no será publicada.


*